2020-03-17 08:33:16

Organizacija glavu čuva

Dobra vijest je da su naši učenici putem medija (televizija, internet) uključeni u nastavni proces. Novi je to oblik nastavnog procesa, i za nas i za učenike. Trebat će nam svima neko vrijeme da naučimo koristiti se svim dostupnim aplikacijma i automatiziramo uporabu. Vjerujem da će učenici to savladati brže nego neki od nas odraslih. 

Osim zbog samog sadržaja, koji će učenicima biti dostupan, nastava u ovom obliku je iznimno važna i u psihološkom smislu. Naime, zadržavanje dnevnog rasporeda aktivnosti između ostalog povećava opći osjećaj sigurnosti (u relativno nesigurnim uvjetima u kojima živimo) i motiviranosti za učenje.

U ovakvim okolnostima dobro je zadržati životni ritam, odnosno pokušati organizirati jasne točke u pojedinom danu, npr. vrijeme buđenja, vrijeme za školu, odmor, jelo, igru i sl.

Pomozite djeci u osmišljavanju dnevnih planova. Vodite računa da je dobro da plan postoji, ali i da je donekle i fleksibilan, osobito za djecu koja su perfekcionisti.

Potaknite djecu da redovito pratite sadržaj i uče.

Iako kao psiholog vidim više nedostataka nastave bez odnosa i komunikacije uživo između učitelja i učenika, ipak ima i nekih prednosti. Potaknite djecu da ih iskoriste.

Imaju više vremena nego inače i mogu nadoknaditi sve zaostatke. Nastavni sadržaji su neprestano dostupni i učenici ih mogu pregledavati i proučavati kada god požele i to bez brige da nešto nisu zapisali ili su to krivo učinili. Sa pitanjima i nejasnoćama se slobodno mogu obratiti online svojim učiteljima. Za pomoć mogu pitati i vršnjake. Trenutno nema ocjena pa nema ni pritiska.

Osnovna škola Sesvetska Sopnica