2021-02-26 10:47:03 Emocionalna pedagogija Svaki učitelj, pedagog, zapitat će se:
Proces učenja temelji se na formalnom pristupu , što znači da je uspješno učenje usko povezano s uspješnim poučavanjem. Oni polaze od drugačijeg stajališta. Kognitivne metode su nepotpune i nesposobne odgovoriti na pitanja koja se odnose na proces učenja i na sve teškoće koje su s njim povezane. Mnogi pokazatelji upućuju na to da emocionalne sposobnosti mogu u značajnoj mjeri objasniti ne samo teškoće u učenju već i školski uspjeh. Taj je pristup usmjeren na emocije, a pretpostavka mu je da osjećaji prethode procesu učenja.
Upravljanje emocionalnim stanjima i pozadinskim emocijama Upravljanje pozadinskim emocijama moguće je preko poticanja pozitivnih emocionalnih stanja Upravljanje pozadinskim emocijama je čudno, istraživanja su pokazala da snažna želja za kontrolom emocija može imati suprotan učinak; kada želimo zatomiti neku emociju ona može djelovati kao okidač za druge emocije; zato upravljanje emocijama mora biti prirodno bez posebnog napora Negativnim emocijama se najlakše upravlja poticanjem pozitivnih (smijanje, relaksacija, meditacija)Upravljanje pozadinskim emocijama pomoću ugode/ 4 kategorije ugode: fiziološka socijalna psihološka duhovna.Fiziološka ugoda odnosi se na ugodu osjeta(okus, miris, zvuk i dodir), ugodu osjetilnosti (jelo, piće, milovanje, mirisanje parfema i slušanje glazbe) te na spolnu ugodu. Školsko okruženje trebalo bi poticati fiziološku ugodu. Jedan od zajedničkih projekata učitelja može biti estetsko uređenje učionice tako da potiče što više fiziološke ugode; ugodni mirisi, glazba, masaža dovodi do aktivacije lijevog predfrontalnog područja velikog mozga. Nedostatak fiziološke ugode dovodi do visokog stupnja vandalizma u hodnicima, nužnicima i učionicama. Zvuk – puštajte nježnu glazbu tijekom nastave i samostalnog rada Vid – ukrasite učionicu, promijenite razmještaj namještaja, oblačite odjeću koja je povezana s onim što podučavate Miris - stavite u razred osvježivače zraka i neke mirise Dodir – pozovite učenike sa povremeno jedni drugima masiraju ramena i leđa
Socijalna ugoda Timski rad Grupne rasprave Razredne aktivnosti prilagođene učeničkim interesima i gradivu Postupanje s razredom kao s timom i izbor voditelja tima Prilagodite metode učenja i poučavanja potrebama razrednog projekta
Psihološka ugoda Odnosi se na aktivnosti koje doprinose samopostignuću i samoostvarenju. Glavna svrha školovanja jest osposobiti učenike sa nešto postignu u životu, no nažalost škola i obrazovanje samo guše psihološku ugodu. Predugo se isticalo da škola nije mjesto za zabavu. To je ozbiljna pogreška koja ima posljedice ne samo na učenikovu motivaciju za pohađanjem škole već i za sam proces učenja. potaknite učenike da razmišljaju o svojim snovima i interesima potaknite učenike da prepoznaju vezu između vašeg predmeta i snova koje žele ostvariti potaknite učenike da prepoznaju svoja dosadašnja postignuća u pogledu ostvarenja školskih i obrazovnih ciljeva potaknite učenike na razmišljanje o tome što im u školi pomaže u osobnom razvoju upotrebljavajte metode učenja i poučavanja koje se odnose na razredne projekte u vašem predmetu
Duhovna ugoda Odnosi se na psihu, unutrašnju ljepotu i čak duhovnost. Može se svrstati u 3 kategorije egzistencijalnih potreba: potreba za smislenim životom, potreba za doprinosom u životu i potreba za unutrašnjim mirom. Ova vrsta ugode je najzanemarenija potreba u našem obrazovnom sustavu, premda je najvažnija. smisao života – potaknite učenike da definiraju smisao života, zašto pohađaju školu, zašto uče taj predmet doprinos u životu – kako će pomoću svog školovanja doprinijeti boljitku svijeta osjećaj unutrašnjeg mira – potaknite učenike da preispitaju osjećaj vlastite vrijednosti, da prepoznaju svoje jake i slabe strane, neka prepoznaju i osjete što je dobro u njihovom okruženju meditacija kao najmoćnija metoda za poticanje aktivnosti u predfrontalnom području korteksa.Pod prilogom možete opširnije pročitati o emocijama i kako si pomoći. |
Osnovna škola Sesvetska Sopnica |